پنل های خورشیدی نازک
![این تکنولوژی ها آینده خودروها را تغییر خواهند داد ,طراحی خودرو،تکنولوژی,[categoriy]](http://cdn64.akairan.com/files/images/20161207/201612/20161271462285650a.jpg)
این تکنولوژی ها آینده خودروها را تغییر خواهند داد – طراحی خودرو،تکنولوژی
آیرنگ گالری: این تکنولوژی ها آینده خودروها را تغییر خواهند داد
کلکتورهای فتوولتائیک در حال حاضر آن قدر نازک و انعطاف پذیر شده اند که می توان از آنها به عنوان پنل سقفی وسایل نقلیه استفاده کرد. به طور متوسط، میزان ۳۰۰ وات از طریق این پنل ها در دسترس قرار داده می شود که برای راه اندازی سیستم اطلاعات و سرگرمی و یا برخی سیستم های الکترونیکی کمکی و موقت در یک خودرو کافی است. علاوه بر این، پنل های خورشیدی، نظیر آنچه اخیراً در کارما ریوِرو دیده می شود، دارای جلوه ای نسبتاً زیبا هستند.
به گزارش آیرنگ گالری: نمایشگرهای شیشه جلو
![این تکنولوژی ها آینده خودروها را تغییر خواهند داد ,طراحی خودرو،تکنولوژی,[categoriy]](http://cdn64.akairan.com/files/images/20161207/201612/20161271462285361a.jpg)
دیودهای نورانی ارگانیک یا OLED و ترانزیستورهای نازک و شفاف که T-TFT نامیده می شوند، تکنولوژی هایی هستند که ممکن است به زودی شیشه جلوی اتومبیل شما را به یک نمایشگر تخت پانورامیک تبدیل کنند؛ یک بستر کامل برای نمایش مجموعه ای بی پایان از اطلاعات و سرگرمی.
کابین خودران ها
![این تکنولوژی ها آینده خودروها را تغییر خواهند داد ,طراحی خودرو،تکنولوژی,[categoriy]](http://cdn64.akairan.com/files/images/20161207/201612/20161271462285522a.jpg)
همگام با پیشرفت تکنولوژی خودران، تمرکز کابین اتومبیل ها نیز از محلی برای رانندگی به جایی برای استراحت و سرگرمی تغییر خواهد کرد. زمان زیادی از ارائه کانسپت 26 توسط ولوو نمی گذرد؛ خودرویی که تصویری از درون وسیله نقلیه ای که توسط کامپیوتر هدایت می شد را به نمایش می گذاشت.
ارتباطات بین خودرویی
![این تکنولوژی ها آینده خودروها را تغییر خواهند داد ,طراحی خودرو،تکنولوژی,[categoriy]](http://cdn64.akairan.com/files/images/20161207/201612/20161271462285763a.jpg)
خودران ها از Differential GPS برای تشخیص موقعیت جهانی استفاده می کنند. به علاوه، پالس های نوری که از طریق LIDAR ساطع می شود، موقعیت اجسام موجود در نزدیکی آنها را مشخص می کند و از دوربین های استریو برای «مشاهده» ادامه مسیر کمک گرفته می شود. این تکنولوژی ها بسیار دقیق هستند، ولی نمی توانند کاملاً بدون خطا عمل کنند. شاید به همین دلیل است که به زودی نیاز خواهیم داشت که تمام ترافیک موجود در جاده ها را به صورت بی سیم به یکدیگر وصل کنیم.
باتری های با ساختار کمپوزیت
![این تکنولوژی ها آینده خودروها را تغییر خواهند داد ,طراحی خودرو،تکنولوژی,[categoriy]](http://cdn64.akairan.com/files/images/20161207/201612/20161271462285274a.jpg)
یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی چالمرز سوئد طرحی را پیشنهاد داده اند که در آن پنل درها و سقف از باتری های لیتیومی ساخته می شود. الکترودها فیبر کربنی هم می توانند صلبیت ساختاری مناسب و هم هدایت الکترونی بسیار خوبی را فراهم کنند و در نتیجه، یک کمپوزیت باربر را تشکیل می دهند که در عین حال، می تواند انرژی را نیز در خود ذخیره کند. بنابراین، طراحان اتومبیل دیگر نیازی به پیدا کردن جا برای بسته های بزرگ باتری نخواهند داشت و علاوه بر کاهش وزن کلی، فضای داخلی کابین ها نیز افزایش خواهد یافت.
حسگرهای فیزیولوژیکی
![این تکنولوژی ها آینده خودروها را تغییر خواهند داد ,طراحی خودرو،تکنولوژی,[categoriy]](http://cdn64.akairan.com/files/images/20161207/201612/20161271462285725a.jpg)
مطابق گزارش های سازمان ملی مدیریت ایمینی ترافیک بزرگراه های امریکا (NHTSA)، «رانندگی با حالت خواب آلود» عاملی است که سالانه موجب وقوع ۷۰ هزار تصادف در جاده های امریکا می شود. مهندسان در جگوار لندروور در حال حاضر، مشغول مطالعه بر روی یک سری حسگرهای یکپارچه موسوم به “Wellness” هستند که فعالیت مغزی سرنشینان وسیله نقلیه را رصد می کند.
کنترل حرکتی اولتراهپتیک
![این تکنولوژی ها آینده خودروها را تغییر خواهند داد ,طراحی خودرو،تکنولوژی,[categoriy]](http://cdn64.akairan.com/files/images/20161207/201612/20161271462285276a.jpg)
«کنترل حرکتی» هم اکنون در سری 7 ب ام و ارائه شده و موجب برخی تغییرات در طراحی داشبورد شده است؛ موضوعی مطمئناً همچنان ادامه خواهد یافت. با وجود طیف وسیعی از کنترل ها و در مقابل، تعداد محدود حرکات دست، به نظر می رسد که به زودی، سیستم های ردیابی چشم نیز به این مجموعه اضافه شوند. در نتیجه خروجی «کنترل حرکتی» نسبت به زاویه نگاه راننده، تغییر پیدا می کند.